Aalholm Kirkes vision

Aalholm Kirke i Valby stræber efter at være en rummelig og inkluderende folkekirke, der ønsker at skabe et åbent kristent, fællesskab for alle sognets borgere. Vores kirke er dybt engageret i at fremme et levende og mangfoldigt miljø, hvor vi værdsætter alle, uanset køn, race eller seksuel orientering.

Vi har en klar vision for fremtiden, hvor bæredygtighed og miljøvenlige løsninger er i centrum. Vi ønsker at være en kirke, der er rustet til morgendagen, og vi prioriterer økologi og bæredygtig adfærd. Desuden ønsker vi at være en attraktiv arbejdsplads og at skabe et positivt arbejdsmiljø med engagerede medarbejdere. Vores mål er at tiltrække flere kirkegængere ved at være relevante og nærværende gennem dialog og udvikling. Samtidig ønsker vi at styrke vores forbindelse til lokalområdet gennem aktiviteter og samarbejder.

Vi har som mål at være i tæt kontakt med samtiden og skabe et meningsfuldt liv for sognets beboere i en smuk, nyrenoveret kirke. Vi stræber efter at være det naturlige valg ved dåb, konfirmation, vielse og begravelse i sognet og arbejder målrettet på at fremme liv og vækst både i kirke og menighed.

Alt i alt er vores vision for Aalholm Kirke at fungere som et samlingspunkt for sognets beboere i alle aldre gennem udviklingen af nye gudstjenesteformer og aktiviteter.

Vedtaget på menighedsrådsmøde den 13.09.2023